Beden Okuryazarlığı

Beden Okuryazarlığı

"Yaşam boyu fiziksel etkinliklere katılmak için motivasyon, güven, fiziksel yeterlik, bilgi ve anlayışa sahip olma, değer verme ve sorumluluğu alma” olarak tanımlanan Beden okuryazarlığı felsefi temeli bireylerin kendine özgü bir yaşam sürmesi için temel bir okuryazarlık olarak görülmektedir.  Eğitim ortamında da özellikle de beden okuryazarlığı beslemek (Whitehead, 2010) için beden eğitimi derslerinin temelinde olması gerektiği savunulmaktadır. Çünkü beden okuryazarlığını beden eğitimi ile beslemek, çocukları yetişkinlikte çok çeşitli fiziksel etkinliklerde hem süreklilik hemde yetkin hale getirmeyi sağlar. 

Bu atölye de, beden eğitimi öğretmenlerinin beden okuryazarlığını beden eğitimi dersleri ile temellendirmeleri ve beden okuryazarlığı kavramının felsefi boyutunu anlamlandırabilmeleri için farkındalıklarını arttırmak amaçlanmıştır. Beden okuryazarlığın kavramlarını anlamlandırdıktan sonra, örnek olaylar ile beden eğitimi dersi bağlamında nasıl bir ortam yaratılırsa beden okuryazarlığına hizmet edeceği katılımcılarla tartışarak, üreterek ortaya koyulacaktır. Böylece katılımcılar beden okuryazarlığı kavramının, beden eğitimi derslerinden, egzersiz ve fiziksel aktivite kavramlarından farkını anlayabilecek ve beden eğitimi dersi ile nasıl beden okuryazarlığı destekleyebileceğini anlamlandırabileceklerdir.

Sunucular: Dr. Özlem ALAGÜL - Öğretim Üyesi / Kastamonu Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi 

  Dr. Ferda GÜRSEL - Öğretim Üyesi / Ankara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi 

Son Güncelleme Tarihi: 29 Eylül 2023, Cuma